Zapotrzebowanie kaloryczne
Posted on: Listopad 3, 2016, by : admin
breakfast-848313_1920

Aby trening przynosił odpowiednie efekty bardzo istotna jest dieta, niektórzy trenerzy oddają jej nawet 70% przyczynowości przyszłego sukcesu. Co ciekawe ułożenie odpowiedniej, dobrze zróżnicowanej diety wcale nie jest takie trudne. Nie potrzeba dietetyka, ani lekarza, wystarczy samodyscyplina i kilka chwil z kalkulatorem dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Właśnie indywidualne zapotrzebowanie kaloryczne jest podstawą w komponowaniu każdej diety. Jest ono zależne od wielu czynników np. płci, wieku, masy ciała. Oczywiście każdy organizm jest inny, ale istnieje matematyczne zasady, które w dość dużym stopniu odpowiadają rzeczywistym potrzebom ludzi planujących zdrowy tryb życia. Jeśli oczywiście dana osoba nie ma żadnych problemów zdrowotnych. Ogólne zasady dotyczące tego, ile kalorii powinno się spożywać warunkuje wiek i płeć, kobiety 19-50 lat: 2200 kcal, a powyżej 51 roku życia – 1900kcal, natomiast mężczyźni w wieku 19-50lat: 2900 kcal, a powyżej 51roku życia – 2300 kcal. Jeśli jednak ktoś planuje dietę redukcyjną powinien od podanych wcześniej liczb odjąć ok. 300 kcal.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *